Co je to logo a jak ho vytvořit?

13.03.2023

Logo je základ každého brandu (značky). Je to první co u každé značky vidíme co si u ní pamatujeme.

Právě proto se vyplatí nad logem přemýšlet a investovat do něj buďto čas, nebo peníze. Když totiž chcete vytvořit logo, máte v podstatě 2 možnosti:

  1. vytvořit si logo sami
  2. najmout si designéra

Chcete si vytvořit svoje logo sami? Jaké nástroje k tomu využít?

  • První je nejlepší nástroj na tvorbu profi vektorové grafiky: Adobe Illustrator, který je nenahraditelným pomocníkem každého designéra.
  • Druhým je Canva, která je uživatelsky přívětivá a zvládne v ní logo vytvořit i úplný laik.
  • Třetí je využítí nějaké SW jako třeba Wix logo marker a podobné appky , které vám za přívětivou cenu nabídnou velké množství vzorů, které se dají následně upravit.

 Jednotlivé kroky při tvorbě loga


1 ) Co vaše firma dělá

Každá firma by měla mít příběh a stejně tak ta vaše. Společnosti jsou vytvářeny proto, aby generovali zisk. A abyste mohli vydělávat musíte být schopni prodat svůj brand stejně dobře, jako svůj produkt nebo službu. Bez toho nemá smysl ani začínat.

Než se vůbec zamyslíte nad tím, jak bude vaše logo vypadat, zeptejte se sami sebe jaký má váš brand příběh. 

2) Vymyslete témata pro logo

Máte například welnes ? K tomu by se mohly hodit slova jako "odpočinek, úleva, , sport, klid, zábava, radost " a podobně.

Máte e-shop s květináči? Zde se zase hodí "příroda, styl, květiny, terasa, zahrad, pokoj, dům byt, parapet, hlína, kvalita,, přizpůsobivost, kreativita" a podobné slova.

3) Vymyslete první návrhy

 Začnete skicovat. třeba na papír Kreslete co vás napadne. Nemusí to zatím být profi logo, stačí jen nákresy toho, co byste třeba chtěli.

Při vymýšlení se držte  základních bodů jako je jednoduchost a čistota, velikost jednotlivých prvků, barevnost a samozřejmě čitelný font.

Jakmile máte na papíře hrst různých náčrtů, zamyslete se a vyberte tři nejlepší koncepty. Ukažte je známým, přátelům, nejbližší rodině zda by z něj pochopili o co jde. 


5 ) Výběr správných barev

Barvy vybírejte opatrně, protože všeho moc škodí!

V logu by většinou měla být jedna základní barva – vaše brandová barva, jako třeba černá, bílá, modrá, červená., nebo popřípadě může být nějaká barevná kombinace, ale opatrně, čím více barev zvolíte, tím více chyb se dá udělat.

Barvu vybírejte důkladně, protože podle ní bude váš brand zapamatován. každá barva má svůj význam a něco vyjadřuje nějakou emoci.

6) Překreslete výsledné logo do online podoby. 

Zde se právě hodí nějaký online nástroj nebo aplikace.

7) Výběr správného písma

Zde je opět mnoho variant a možností, vybírejte takové písmo, které je dostupné na vašem prodejním kanálu, abyste mohli následně písmo používat všude. taky je dobré zjistit jak písmo působí na vaše zákazníky, někdy je moc hravé, jindy zase přísné, někdy bez nápadu prostě opět zkoušejte a vylaďte ho tak aby se dalo dobře číst mělo háčky a čárky, dobře se zobrazovalo a nebyl problém s jeho vložením kamkoliv bude potřeba.

8) Kde všude bude logo potřeba

pravděpodobně ho budete využívat jako logo u webu/eshopu, budete ho chtít na sociálních sítích, na vizitce nebo na faktuře. jeho velikost a možné varianty jsou proto důležité. Stejně tak právě ta barevnost,.

myslete také na pozadí loga, někdy bude pozadí světlé někdy tmavé někdy bude potřeba logo bez pozadí- mějte to na paměti a buďte připravení na všechny tyto varianty.

9) Logo je vaše vizitka

Nemělo by se měnit příliš často, mělo by být jasné zapamatovatelné hravé s nějakým nápadem nebo skrytým významem. Ideální proto je mít v něm nějaký prvek něco co můžete použít jako favicon a ikonku.  každopádně si logo a všechny jeho podoby pečlivě uložte.

10) Vypustit novou značku do světa

Než vypustíte svůj nový brend a jeho příběh a poslání do světa, zamyslete se naposledy nad tím. zda vyjadřuje to co chcete aby zákazníci cítili. Prohlédnete konkurenci a další značky zda nemají stejné nebo podobné logo. Čím víc firem tím víc log. Neni nic horšího než mít stejný název nebo logo.


Chcete projít vaše návrhy? Máte k tomuto tématu otázky?

Pojďme si dát nezávazný call