Co je to média plán a co do něj patří?

14.03.2023

Hlavní body, na které nezapomenout:

• Témata, která budete řešit v jednotlivých měsících.

• Produkty, na které se budete v jednotlivých týdnech a měsících zaměřovat.

• Publikační plán blogových příspěvků.

• PR – tiskové zprávy a PR aktivity.

• PPC kampaně dle jednotlivých měsíců.

• Email marketing – tematické kampaně.

• Sociální sítě – témata pro jednotlivé měsíce a týdny.

• Affiliate marketing – kampaně na jednotlivé měsíce. 

• Guest posty – příspěvky na jiné weby.

• Influencer kampaně.

• Placené marketingové kampaně.

• Události dle zaměření vaší společnosti.


1) Udělejte si přípravu

Předtím, než začneme vyplňovat šablonu obsahového plánu, si vypíšeme:

• Nejdůležitější produkty k propagaci (nejprodávanější a s nejvyšší marží).

• Sezónnost zboží (čisticí tablety na bazén se v zimě nejspíš příliš neprodávají).

• Události, které nás v tomto roce čekají – Vánoce a Velikonoce, MDŽ, Valentýn, Den dětí, týden módy; týden kojení, měsíc knih atd.… dny Mariane, černý pátek.

• Nejdůležitější témata pro vaši značku – tím nemyslím jen třeba extrémně populární udržitelnost, ale například víte, že vaši zákazníci se stále ptají na dopravu a balení, nebo na vhodnost vašeho produktu a potřebujete k tomuto vytvořit více obsahu, aby ubylo dotazů na zákaznické lince.

2) Produkty k propagaci

Jakmile máte hotovou přípravu, vyplňte dle jednotlivých měsíců produkty, které chcete v daných měsících propagovat. Vycházejte ze sezónnosti a doplňujte nejprodávanější a nejatraktivnější produkty. Přednost mají produkty, kde máte nejvyšší marži.

Téma měsíce a témata jednotlivých týdnů

Na základě produktů, které budete v jednotlivých měsících propagovat a sezónnosti si vyplňte témata jednotlivých měsíců a témata jednotlivých týdnů.

Příklad: říjen

• Produkt měsíce: capáčky a mikiny

• Téma měsíce: podzim klepe na dveře

Téma týdnů

1. Správný výběr botiček a capáčků. - napsat článek na téma vhodná obuv pro miminka do nosítka kočárku apod.

2. Vhodný materiál pro botky a čepice (bavlněný úplet soft, merino) 

3. Vhodná péče, praní žehlení apod. (např. recept na prací gel)

3) Připravte si příspěvky na blog

Zde vycházíme z analýzy klíčových slov od SEO specialisty, který by vám měl připravit i vhodná témata, se kterými začít. Zařazujeme do plánu podle dvou kritérií:

• Jsou relevantní k tématu měsíce a zahrnují produkt měsíce • Mají vysoký SEO potenciál.

Pokud chcete být připraveni na sezónu z pohledu SEO, je vhodnější publikovat tematické články 2-4 týdenním předstihem před ostatními kanály, a to proto, že dáváte čas článku, aby se začal objevovat v organickém vyhledávání (tzv. zarankoval). Proč?

Pokud máte v plánu, že v prosinci budete na všech kanálech řešit pečení vánočky a vydáte recept 15. prosince, než se začne rankovat ve vyhledávání, bude už dávno po Vánocích.


Články copywriterům zadáváme s měsíčním předstihem, abychom měli jistotu, že bude včas napsaný. Plán blogu si evidujte v samostatném listu, kam zaznamenávejte, jaký je stav jednotlivých blogových příspěvků, kdy byly zadány a kdy jsou naplánovány k publikaci.

4) Události

Zde si zaznamenáváme veškeré události, které daný měsíc probíhají. Může zde být Valentýn, Vánoce, Velikonoce, nákupní dny (Marianne apod.), slevové akce (Black Friday), výročí, která jsou spojená s vaší značkou, akce vaší firmy (výstava, konference) atd. Díky tomu získáte celoroční přehled, a zároveň se nestane, že byste zapomněli tyto události včas zařadit do publikačního plánu, PR aktivit a e-mail marketingu.

5) Email marketing

Do kolonky e-mail marketing si zaznamenejte e-mailové kampaně související s událostmi či jinými marketingovými akcemi (Nákupní dny, Black Fraiday, Valentýn atd.). Zde můžou být zaznamenány i automatizace, které se spouští pouze v konkrétním období (například vánoční recepty, údržba bazénů, podzimní filmy, hudba s vánoční tematikou. atd.)

6) PR aktivity

PR aktivity se plánují poměrně dopředu a je třeba s nimi počítat ve všech výstupech, protože na ně mohou navazovat další marketingové aktivity. I proto je stěžejní je mít zaznamenané v marketingovém plánu.

7) PPC kampaně

Tato část je důležitá především pro větší firmy, které pracují s PPC reklamami i jinak než jen na podporu stávajících akcí na e shopu. Pokud zatím neplánujete větší tematické PPC kampaně, můžete tuto část zcela vynechat.


8) Affiliate marketing

Většina větších e-shopů dnes již má affiliate, ale málokdo s ním pracuje více do hloubky. Přitom právě affiliate marketing vám může přinést poměrně zajímavé tržby a je možné plánovat kampaně přímo pro vaše affiliate partnery.

9) Influenceři

Předposlední část, kterou vyplňujeme v marketingovém plánu jsou plánované kampaně s influencery. Je extrémně důležité, aby se vám kampaně neprolínaly s jinými většími kampaň.

Pokud například probíhá oslava narozenin na vašem e-shopu a dáváte plošně 15 % slevu na vše, neměl by mít influencer kampaň se stejnou slevou ve stejném období. Proč? Může to zkreslovat výsledky obou kampaní. Můžete se ale domluvit s influencerem, že bude propagovat vaši narozeninovou kampaň.

10) Guest příspěvky

Guest posty neboli guest příspěvky jsou většinou blogové příspěvky, které vydávají na spřátelených webech. Tuto část pravděpodobně využijí hlavně větší firmy či firmy, které mají robustnější obsahový marketing.

11) Ostatní marketingové kampaně

Sem se řadí všechny ostatní marketingové kampaně, které nepatří do výše zmíněné.