25 tipů na obsah pro sociální sítě
Se začátkem podnikání přichází důležitá otázka. Které sítě využít pro svoje promo a hned po ní co na sociální sítě dávat aby to nebyla nuda. Spolu s tím přichází další důležitý bod a to co na ty sítě pořád dávat, co je ten správný hodnotný obsah?
Obsah a jeho forma je důležitá to je prostě fakt. Dnes už nestačí pustit reklamu a přivádět lidi za drahý proklik. Bohužel sociální sítě si dnes mění svoje algoritmy ze dne na den. Co fungovalo dva roky zpět dnes jakoby nebylo... Přichází na řadu to známe slovíčko SEO a jak s ním pracovat.
JAK VYTVÁŘET OBSAH NA SÍTĚ?
Obsah je vhodné tvořit dopředu. Protože chvíli trvá než jej vyhledávače najdou a zaindexují. Svým klientům radím vytvořte si plán, který budete schopni reálně plnit. Který vám půjde splnit snadno. Obsah má smysl pouze tehdy pokud je v souladu s vašim podnikáním. Bez toho jsou to jen prázdné gesta, které nemají dosah.
JAK KOMUNIKOVAT?
Nejlepší je konzistentně. tedy v pravidelných intervalech. Který čas je nejvhodnější je otázkou testování. Vyplatí se to, protože správný obchodník ví kdy je po jeho o produktu největší poptávka. Vždycky si rozmyslete jak budete na svoje sledující a zákazníky mluvit. Jestli budete mít vlastní způsob, nebo využijete obecných prvků, zda budete používat nějaké vlastní prvky v komunikaci apod. Více o tom co je TON OF VOICE najdete v tomto článku.
PÁR TIPŮ CO NA SÍTÍCH FUNGUJE?
Mnoho kolegů se domnívá že Facebook jde stranou, Dříve stačilo pustit reklamu, sdílet články nějaký post či dobře komentovat a hurá úspěch je zaručen. .Fanoušci se nyní přesouvají na jiné sítě jako TIK TOK nebo Instagram, kde je zajímají krátké videa a další obsah. Pro firmy a podporu firemní kultury se doporučuje Linkedln, kde zas tvoříte články na téma z vašeho podnikání nebo naopak ukazujete to co se ne vždy povede a tím dáváte najevo svoji lidskost. Dnes už se nehraje na vytížení 24 hodin denně a ukázku všeho pozlátka. Naopak nejlépe uděláte ,když ukážete pravou tvář svoji a toho co skutečně děláte.
KONKRÉTNÍ UKÁZKA CO NA OBSAH PRO SÍTĚ:
- Novinky ze zákulisí.
- Možnosti spolupráce s ostatními značkami.
- Vhodné tipy, kam na výlet ve vašem okolí a přitom navštívit vás a vaši prodejnu pokud ji máte.
- Nějaké vhodné vtípky na téma z vašeho podnikání.
- Víc fotek od zákazníků.
- Kde se inspirujete pro vaše nápady na nové produkty.
- Sdílení jednotlivých článku z blogu.
- Filmy, knihy, které jsou užitečné na toto téma z vašeho podnikání.
- Různé svátky a mezi národní dny, každý den je svátkem :)
- Jak odpočíváte, kde vy sami třeba nakupujete věci které pak při podnikání používáte.
- Zda podporujete nějaké podnikatele, lokální značky apod.
- Pracovní místo, víc fotek z prodejny, z akce, kdy prodáváte, převést tu atmosféru ke sledujícím.
- Motivační citáty.
- Co jste dělali, než vznikl vaše podnikání
- Jak vznikl váš nápad, jaká byla vaše cesta, než jste měli to, co máte.
- Ukažte že to s podnikáním myslíte vážně a že tu pro svoje zákazníky budete i za rok.
- Motivujte ostatní.
- nebojte se konkurence. naopak ukažte že ji respektujete.
- Děkujte svým sledujícím za přízeň, odměňte je.
- Pokládejte otázky.
- Propagujte sebe svoje produkty a svůj magnet - konkurenční výhody.
- Vyjadřujte se k aktuálnímu dění, pokud se to tyká vašeho podnikání - zde však vždycky s rozvahou.
- Vyhlaste soutěže.
- Vysílejte živě z prodejny/ výrobny /skladu.
- Seznam otázky a odpovědi pro vyčkávající a opatrně sledující.
Pojďme se potkat na nezávazné konzultaci.