Jak oslovit nové klienty?
Po tom co máme hotovou celou analýzu strategii i finanční plán přichází na řadu ta obávaná část podnikání. Reklama a propagace.
Lámete si hlavu nad tím jak oslovit nové klienty? při každém nápadu vám skočí do hlavy strašák se slovy no jo, ale co když... nebojte i na tohle mám spoustu nápadu a můžete mi věřit že jde o prověřené formy propagace, která skutečně funguje.
Možnosti sebepropagace:
placená propagace
neplacená propagace
kombinace obou dohromady
Poslední možnost je ideální , touto cesto vydaly tisíce úspěšných podniků.
Možnost placené propagace webu / e-shopu
Rozhodli jste se do návštěvnosti e-shopu či webu investovat finance? Výborně! Máte na výběr ze spousty placených příležitostí, jak firmu propagovat.
Propagace webu nebo e-shopu přes Sklik
Největší český vyhledávač Seznam měsíčně osloví tisíce a tisíce uživatelů. S jeho službou Sklik je můžete oslovit také. Reklama vašeho webu ve vyhledávací i obsahové síti Seznamu není nic složitého, dokáže skvěle doplnit propagaci na sociálních sítích. S jejím správným nastavením vám pomohou odborníci třeba z agentury nakopni Svůj marketing.
Propagace webu / e-shopu přes Google Ads
Stejně jako Seznam, i Google poskytuje inzertní prostor, dokonce v ještě větším měřítku. Statistiky uvádí, že u internetových obchodů až 50 procent tržeb tvoří zákazníci, kteří se na web dostali zásluhou reklamy zprostředkované Google Ads. Při investicích na tuto možnost určitě nezapomeňte. I zde je dobré využít služby profíka, který ví co dělá.
Zviditelnění webu i e-shopu přes Facebook
Největší sociální síť má obrovský potenciál přivést relevantní návštěvníky, kteří se pak snadno mění na zákazníky.
Na Facebooku můžete inzerovat ve formátu klasického příspěvku, obrázku, videa nebo třeba prezentace. Navíc lze reklamu jednoduše zacílit na uživatele konkrétního pohlaví, věku či lidi žijící v určité lokalitě, například v okolí vaší firmy.
Systém placených reklam od Facebooku je velmi intuitivní a jen vy můžete ovlivnit, kolik peněz za propagaci skutečně utratíte. Facebook jako takový poslední dobou mění zažitá pravidla, Jeho algoritmy vyhledávání a zobrazování jsou specifické. Hodí se proto dokonalá znalost vašich silových klientů zákazníků.
Zviditelnění webu a e-shopu přes Instagram
Cílíte-li na mladší zákazníky a máte-li k dispozici spoustu grafického a obrazového materiálu, je pro vás propagace pomocí Instagramu jako dělaná.
Využít lze příspěvku ve feedu, reklamy ve Stories, videoreklamy nebo tzv. karuselové inzerce. Opět máte možnost zacílit propagaci na osoby s určitými zájmy a dle určitých demografických definic (věk, pohlaví, bydliště atd.)
Obrazové kreativy a video reklamy jsou velkým trendem posledních let a je jisté, že se propagace tímto směrem bude ubírat čím dál víc.
LinkedIn jako součást každého podnikatele
I propagace přes profesní sociální síť LinkedIn stojí za úvahu, ale je třeba narovinu říct, že v tomto případě počítá s vyššími investicemi, mnohdy v řádech tisíců Kč.
Vaše placená reklama na LinkedInu soutěží v rámci cenové aukce s ostatními inzerenty, přičemž přednost dostane inzerát s vyšší nabídkou.
Také je důležité si uvědomit, že LinkedIn nevyužívají ani zdaleka stejní uživatelé jako Facebook a Instagram, publikum se liší.
TIP: Lepší sociální síť pro navazování podnikatelských a obchodních kontaktů zatím neexistuje.
YouTube jako podpora brandu a zvýšení povědomí vašeho projektu
V případě propagace webu či e-shopu nemusí být první volba, avšak je dobré mít tento nástroj také na paměti. Hodí se totiž využít ho nejen pro placené reklamy ale také pro tvorbu samotného obsahu. tutoriály předváděcí videa či DIY rady jsou totiž pro českou klientelu zajímavé, mají je rádi a tak díky pěknému videu můžete přivést zákazníky nejen na e-shop ale i svůj web. . Reklamy ve videích mají mnoho výhod a byla by škoda je nevyužít.
Na YouTube lze svůj webový projekt zviditelnit vedle přehrávaných videí, ale také přímo ve videu, a to formou přeskočitelných nebo nepřeskočitelných video reklam. Nabízí se i široká škála dalších možností.
Reklama na jiných webech a PR články
Všechny již zmíněné sociální sítě a reklamní kanály patří k naprosté klasice placené propagace. Tím ale výčet možností nekončí.
Na českém trhu se pohybuje spousta serverů a agentur poskytujících reklamní prostor v grafické, ale i v textové podobě. Stačí jen najít platformu, která bude vyhovovat druhu vašeho podnikání.
Spadá vaše činnost například do průmyslové oblasti? Co takhle si zaplatit PR článek nebo reklamní banner na webu média, které se průmyslové tématice věnuje?
Věřte, že je z čeho vybírat.
TIP: Spousta takových obchodních nabídek a poptávek se vyřizuje přes tržiště Webtrh.cz
Zviditelnění firemního projektu přes Influencery
Způsob propagace využívaný velkými korporacemi, ale poslední dobou po něm často sahají i menší podniky.
Váš produkt (v tomto případě web/e-shop) může zviditelnit tzv. influencer, což je člověk mající velký vliv a dosah na sociálních sítích, na YouTube, ale i na dalších platformách.
Promo videa
Je možné si od profesionálů nechat zpracovat video šité na míru, přesně dle vašich požadavků a potřeb. To následně můžete umístit jak na své stránky, tak na YouTube, Facebook a další výše zmíněné kanály. Počítejte s investicí v řádu tisíců Kč, která se však může rychle vyplatit.
TIP: Není dnes lepšího vizuálu, než je video. Oproti textovým nebo obrázkovým reklamám má a bude mít vždy mnohem větší interakci.
Možnosti neplacené propagace webu nebo e-shopu
Existuje i mnoho neplacených způsobů, jak zviditelnit firmu. Stačí si jen vybrat.
Facebook a neplacená propagace vašeho projektu
Sdílení článků, příprava zábavných materiálů, originálních příspěvků nebo grafiky a anketních otázek. Tím vším můžete svůj web i značku propagovat na facebookové stránce podniku.
Čím víc vlastního obsahu nachystáte, tím lépe. Více originálního a oblíbeného obsahu totiž znamená větší organický (neplacený) dosah.
TIP: Zaměřte se podrobně na skupiny relevantní vašemu podnikání. V nich pak řešte problémy vašich potenciálních zákazníků.
Instagram = velký dosah a propagace zcela zdarma
Pro Instagram platí dvojnásob, že by materiály měly být atraktivní, autentické a především kvalitní. Pokud jste tvůrci výrobků máte to o dost jednodušší, Stačí se při práci natáčet, jak vyrobíte, navrhujete, balíte zásilky a následně si s tímto obsahem pohrát tak aby byl líbivý a pro sledující zajímavý.
Nezapomínejte na správné hashtagy, které pomohou příspěvky dostat k většímu počtu uživatelů. A to je přece váš cíl!
LinkedIn a jeho neplacená propagace
LinkedIn je profesní síť, která propojuje zaměstnance, zaměstnavatele nebo obchodníky. Tomu by měl odpovídat i neplacený obsah na vaší stránce.
Pokud například sháníte nového kolegu do týmu, sdílejte na LinkedIn článek s inzerátem ze svého webu. Nebo snad pracujete na zajímavém projektu, o kterém by se měli dozvědět noví potenciální partneři? Pak to patří na Linkedln.
Na YouTube představte svůj produkt a pomáhejte svým klientům
Nebojte se točit vlastní videa a vkládat je na YouTube. Videoobsah je na internetu den ode dne vyhledávanější. Navíc jde o skvělou příležitost, jak se ještě víc přiblížit zákazníkům.
TIP: Snažte se na YouTube svým klientům pomáhat v podobě návodů a užitečných rozhovorů. Video točíte 20 minut. Článek píšete mnohdy i celý den.
Blog jako nástroj prezentace zdarma
Blog je naprostý základ neplacené propagace. Z hlediska tzv. obsahového marketingu něco, co nesmíte vynechat.
Na úvod stačí, když na webu vytvoříte sekci s blogovými články, které se budou týkat vašeho podnikání. Zákazníci ocení jakékoliv novinky, rady, nápady a doporučení související s daným oborem.
Co z toho budete mít? Příspěvky můžete sdílet na sociální sítě (tzn. zvýšit návštěvnost webu) a jako bonus si vaše stránka/e-shop zlepší i pozice ve vyhledávačích.
SEO - optimalizace
SEO (search engine optimization, v češtině optimalizace pro vyhledávače) je činnost, která si klade za cíl dostat váš web ve vyhledávačích (Google, Seznam atd.) na co nejvyšší pozice, aby jej navštívilo více uživatelů.
Jak toho dosáhnout? Například používáním správných klíčových slov, správným technickým nastavením stránek nebo přidáváním relevantních odkazů.
TIP: Správně provedené SEO může na dlouhé měsíce či roky několikanásobně zvýšit návštěvnost, a to úplně zdarma. Počítejte však s tím, že SEO je dlouhodobá cesta plná úskalí a nejasných výsledků.
Reklama na živo mimo online svět.
Bannery a jejich vliv
Zviditelnit e-shop či web lze bannerem různé velikosti přímo ve vaší obci. Graficky pěkná reklama na plotě, zastávce nebo přímo v okně prodejny umí dělat divy.
TIP: Používejte spíše pro lokální propagaci.
Vizitky nejsou staromódní
Řekl vám někdo, že vizitky jsou staromódní záležitost? Nevěřte mu. Pakliže jsou pěkně zpracované a originální, umí potěšit laiky i dlouholeté podnikatele.
Letáky a tiskoviny
Rozdávání tisíců letáků na potkání nedává smysl. Ale pokud zvolíte vhodnou formu podání a distribuce, může i tato forma papírové reklamy přinést ovoce. Požádejte o pomoc profesionála.
Prezentace své firmy v běžné konverzaci
Ano, i toto je způsob, jak se dostat do podvědomí. Vhodně se o svém podnikání a webu zmiňte před důležitými obchodními partnery, ale i před přáteli a ostatními lidmi, u nichž to uznáte za vhodné. Možná budete výsledkem sami překvapeni, a je to zdarma.